sâmbătă, 10 aprilie 2010

“Iubiti-va unul pe altul…”

Iubiti-va unul pe altul, dar nu faceti din Iubire un pacat..
Fie, mai degraba, o Mare valurind intre tarmurile sufletelor voastre,
Umpleti-va unul altuia cupa, dar nu beti dintr-o singura cupa.
Impartiti-va painea, dar nu mancati din aceeasi bucata.
Cantati si dansati si veseliti-va laolalta, dar faceti ca fiecare sa ramana singur,
Intocmai cum strunele chitarei sunt singure, in timp ce vibreaza in aceeasi armonie.
Daruiti-va inimile, fara a le lasa, insa una in paza celeilalte,
Pentru ca numai mana vietii va poate cuprinde inimile.
Si tineti-va alaturi, dar nu chiar asa de aproape,
Caci coloanele templului inaltate-s la anume distanta,
Iar stejarul si salcimul  nu cresc unul in umbra celuilalt.


 Iata ce am gasit :
Cum te iubesc? Stai sa numar in cate feluri!
Te iubesc cat de adanc, cat de departe si cat de sus
Poate ajunge sufletul meu, cand sinte ca nu mai vede
Marginea Fiintei si a Gratiei ideale.
Te iubescatat cat este nevoia linistita a fiecarei zile,
De cand e lumina de razele soarelui si pina ce se aprinde candela,
Te iubesc nelimitat, asa cum oamenii nazuiesc dupa Dreptate;
Te iubesc cu puritate, asa cum ei refuza Linguseala.
Te iubesc cu toata pasiunea pe care am pus-o
In jalea de demult si cu toata credinta copilariei.
Te iubesc cu o iubire ce o credeam pierduta
Odata cu sfintii mei pierduti – te iubesc cu respiratia,
Zambetele, lacrimile intregii mele vieti! -
Si, daca Dumnezeu va alege sa fie asa,
te voi iubi mai mult dupa moarte.
(Elizabeth Barrett Browning “Cum te iubesc eu?”)
Una dintre cele mai frumoase poezii de dragoste concepute vreodata

0 comments:

Trimiteți un comentariu